Obowiązki przy rozliczeniach projektów unijnych

Obowiązki przy rozliczeniach projektów unijnych

3 grudnia 2016 ‐ Marcin Kowalczyk ‐ Kategoria: Rynek finansowy

0

Rozliczenia projektów unijnych (PL EUROPA) to kolejny krok, który powinien być wykonany przez wnioskodawców o dotacje unijne mające miejsce rok wcześniej. Pod koniec pierwszego roku prowadzenia działalności na rynku gospodarczym każda osoba, która otrzymała dotację na firmę musi się rozliczyć szczegółowo z tego, co w ramach dotacji kupiła, i na co przeznaczyła dofinansowanie.
Przeliczenia dotyczą szeroko pojętych działań związanym z przygotowaniem dokumentacji, jak również prawidłowym wykonaniem zakresu swoich obowiązków, trzymając się przedstawionego na początku biznes planu i realizacji z nich celów przedsięwzięcia, biorąc pod uwagę wszelkie koszta zakupu materiałów, narzędzi, urządzeń i maszyn współfinansowanych przez unię europejską. Rozliczenie projektów unijnych powinno być wykonane precyzyjnie, najlepiej przez doświadczonych fachowców np. księgowe, które aktualnie prowadzą całą księgowość firmy i biorą odpowiedzialność również za jej rachunkowość.

Co wchodzi w skład dokumentacji przedstawianej w UP?

W skład dokumentacji, jako załączników do wypełnionych wniosków w Urzędzie Pracy i całkowitego rozliczenia będą wchodziły elementy współfinansowane ze środków unii europejskiej. Zaliczymy do tej grupy przede wszystkim prowadzenie księgowości wyodrębnionej, dokumenty z zakresu rachunkowości (plan kont bankowych, kontrola, jak również obieg wszelkich dokumentów dotyczących firmy, czy polityka rachunkowości), rejestracja przychodów z dotacji, kwalifikacja kosztów w ramach dotacji, dokumenty dotyczące wpływów i wydatków w danym okresie rozliczeniowym, listę płac zatrudnionych pracowników w firmie. Rozliczenie projektów unijnych jest obowiązkiem każdego, kto skorzystał z środków dofinansowania firm.

Czy można od razu po otrzymaniu dotacji się rozliczyć?

Tak. Najlepszym rozwiązaniem będzie rozliczenie się w jak najwcześniejszym terminie od uzyskania dotacji unijnych. Jest to nie tylko wygodną formą rozliczenia, ale również mamy pewność, że nie zapomnimy o ważnych elementach rozliczenia, jeśli zakupione materiały, tudzież sprzęt firmowy poparty fakturami przedstawimy od razu po otrzymaniu dofinansowania.

Odpowiedz