Wybór agencji PR dbającej o wizerunek firmy

Wybór agencji PR dbającej o wizerunek firmy

16 marca 2016 ‐ Marcin Kowalczyk ‐ Kategoria: Marketing & PR

0

Pozytywny wizerunek firmy
ludzie-z-dzialu-prPo założeniu nowej firmy ciężko jest zdobyć klientów. Aby ktoś zwrócił na nas uwagę potrzebna jest dobra reklama i pozytywna opinia. Jedno i drugie wiąże się z wydatkami, lecz w tym przypadku jest to raczej dobra inwestycja. Aby działalność zaczęła przynosić korzyści konieczne jest zdobywanie zadowolonych klientów, którzy będą polecać nasze produkty lub usługi. Pozytywny wizerunek najłatwiej jest zdobyć korzystając z pomocy agencji public relations. Public relations to właśnie działania mające na celu zdobycie pozytywnej opinii podmiotu z otoczeniem.
Duże i małe agencje
Istnieje wiele agencji public relations, dlatego wybór tej odpowiedniej, pasującej do naszej firmy nie jest łatwy. Warto zastanowić się czy potrzebujemy dużej agencji czy lepsza będzie mała. Nie jest prawdą, że wszystkie duże firmy korzystają z usług największych agencji, a te mniejsze szukają małych. Małe agencje bardzo często lepiej zajmują się zleceniami ze względu na chęć stania się jedną z największych. Może się to stać tylko wtedy, jeśli będzie zdobywać kolejnych zadowolonych zleceniodawców. Dlatego pracownicy takiej małej agencji są bardzo zmotywowani, aby najlepiej wykonać powierzone im zadanie. Często agencje starają się wmawiać, że nad każdym zleceniem pracują wszyscy specjaliści zatrudnieni w firmie. W rzeczywistości zazwyczaj mamy kontakt tylko z jedną osobą, która ma swój zespół. Nie oznacza to, że duże agencje są złe i nie warto korzystać z ich usług. Wiele dużych firm korzysta właśnie z usług największych agencji nie zwracając uwagi na koszta. Profesjonalna agencja PR musi wykonać swoją pracę najlepiej jak to jest możliwe.
Czym się kierować
Aby wybrać najlepszą agencję public relations dla konkretnej firmy trzeba zastanowić się nad celami, które chce się osiągnąć podczas współpracy. Następnie warto zastanowić się, jakie firmy mają naszym zdaniem najlepszy wizerunek i z kim bez wahania podjęlibyśmy współpracę. Łatwo można dowiedzieć się jakie agencje pracują dla konkretnych firm i lista potencjalnych agencji powinna się zmniejszyć. Następnym krokiem powinno być wykonanie telefonu w celu zapoznania się za szczegółami i sprawdzeniu, która agencja stwarza najlepsze pierwsze wrażenie.

Odpowiedz