Różnice pomiędzy biurami rachunkowymi, a księgowością online

Różnice pomiędzy biurami rachunkowymi, a księgowością online

13 lutego 2014 ‐ Marcin Kowalczyk ‐ Kategoria: Biznes

0

Jak to się dzieje, że każdy kto przechodzi na księgowość online jest zadowolony z takiej możliwości? Tak prawdę powiedziawszy to nie jest to nic dziwnego ponieważ możliwości jakie daje to innowacyjne rozwiązanie są na tyle duże, że nie da się ich w żaden sposób zakwestionować. Dlatego biura rachunkowe straciły w ostatnich latach dużą ilość klientów – przede wszystkim jednoosobowych działalności gospodarczych, które były dla tych biur łatwymi pieniędzmi – mało z nimi było pracy, a miesięczne wynagrodzenia stosunkowo wysokie. Teraz tacy mali przedsiębiorcy zobaczyli dla siebie szansę na oszczędności w czymś takim jak księgowość online, która kosztuje przeważnie przynajmniej kilkakrotnie mniej w porównaniu z tym ile sobie życzą biura rachunkowe, a wymaga tylko trochę więcej pracy i znajomości minimalnych podstaw z zakresu księgowości.Oszczędza się jednak nie tylko pieniądze, ale również czas na dojazd do biura, aby dowieźć do niego faktury i odebrać dokumenty przez nie wydrukowane. Co więcej – są też na rynku takie niesamowite oferty, które pozwalają na prowadzenie całej księgowości online przez jej administratora. Co miesiąc pojawia się w siedzibie firmy kurier, który odbiera wszystkie dokumenty z prowadzenia działalności i później całość jest wprowadzana do systemu przez jego administratora. Taka usługa oczywiście kosztuje więcej niż podstawowa księgowość online jednak dzięki temu ma się jeszcze mniej pracy. Współczesny mocno rozwijający się rynek ma dla licznych przedsiębiorców liczne udogodnienia.

stockvault-dices-cocktail116320

Czy zakupiłeś jakiś towar, lecz nie byłeś zadowolony z niego? Chciałbyś go zwrócić? Musisz zatem wiedzieć, kiedy możesz tego dokonać, a kiedy to prawo ci nie przysługuje. Te krótkie porady prawne mogą w tym pomóc i uniknąć kilku niespodziewanych odpowiedzi sprzedawcy.

Porady prawne – prawo konsumenta kiedyś

Do roku 1983 przepisy jasno mówiły, że towar zakupiony w sklepie można było zwrócić w przeciągu do pięciu dni. Oczywiście nie dotyczyło to wszystkich produktów. Na przykład wszelkie towary spożywcze, zwłaszcza te o krótkim terminie spożycia, nie mogły być zwracane z samego faktu, że nikt nie mógłby zagwarantować ich ponownej przydatności.Podobnie brzmiały porady prawne w kwestii towarów bieliźnianych oraz artykułów higienicznych. Ich zwrot narażałby sprzedawcę na utratę ponownego zysku ze sprzedaży. Oczywiście czasami dochodziło do precedensów, jak na przykład oddanie butów, które były za małe albo części garnituru, który nie pasował na noszącą go osobę.Niemniej reszta towarów mogła być zwrócona, jeśli klient posiadał paragon oraz nie minęło 5 dni od daty sprzedaży.

Obecny stan prawny konsumenta

Ponieważ poprzednie przepisy w rzeczywistości mogły godzić w interesy sprzedawców przy użeraniu się z kapryśnymi klientami, prawnicy zmienili nieco ustawę po 1983 roku. Od tej pory klient mógł zwrócić towar, ale pod kilkoma warunkami:

Odpowiedz